|
Slovenski ljubiteljski čebelarji slovenska čebela, tehnologija čebelarjenja, zdravstveno varstvo, čebelji izdelki, varovanje okolja, organiziranost čebelarjev, vloga čebele v naravnem prostoru, odnos družbe do ohranitve čebele
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
Čelar Administrator foruma
Pridružen/-a: 29.03. 2010, 07:24 Prispevkov: 812
|
Objavljeno: 27 Nov 2018 11:37 Naslov sporočila: Interesno in tržno združevanje čebelarjev |
|
|
Vir: spletna stran ČZS
11/2018
Povzetek strokovne razprave: Povezovanje z namenom skupnega nastopa na trgu
Razprava »Povezovanje z namenom skupnega nastopa na trgu« je potekala 15. novembra 2018, v sklopu posveta ob dnevu shem višjih kakovosti. Namenjena je spodbujanju povezovanja čebelarjev, predstavitvi možnosti za finančno podporo pri ustanavljanju skupin proizvajalcev ter predstavitev dobrih praks povezovanja.
V nadaljevanju objavljamo povzetek razprave:
Marko Alauf, podpredsednik Čebelarske zveze Slovenije, podpira povezovanje kot priložnost za uspešnejše nastopanje na trgu v smislu lažjega doseganja tržišča in tudi oblikovanja cen. Kot je povedal, je skupina Slovenski med z zaščiteno geografsko označbo že formirana in bi lahko povezano nastopala na tržišču. Seveda pa so čebelarji tisti, ki morajo podati interes in ustanoviti in da ČZS ni tista, ki bi to izpeljala. Povezovanje v skupino je priložnost tudi za druge interesne skupine v čebelarstvu, kot so vzrejevalci matic, pridelovalcev cvetnega prahu, propolisa,…
Rok Roblek, Ministrstvo za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano je predstavil možnosti za podporo pri ustanavljanju skupin. Pove, da so bili prvi koraki združevanja čebelarjev že narejeni, eno je združevanje v ČZS in drugo združevanje v sheme kakovosti. Pravilnik o priznanju opredeljuje na kakšen način se prizna skupina in tudi način poročanja. Pogoj za oblikovanje je, da je vključenih vsaj 5 članov in da imajo skupaj najmanj 200 čebeljih družin. Skupina prejme status pravne osebe z odločbo s strani Ministrstva za kmetijstvo, gozdarstvo in prehrano. Posameznik v skupini ne sme imeti več kot 49% skupnega obsega prometa. S tem se krepi delovanje celotne skupine in ne samo interes posameznika. Ko skupina dobi odločbo o priznanju pa lahko kandidira na podukrep 9.1. Ukrep namenja podporo do največ 25.000 EUR v prvih petih letih delovanja skupine. Podpora se v prvem letu izračuna kot povšal na podlagi treh preteklih let delovanja, v nadaljnjih letih pa se podpora izračuna po dejanski realizaciji. Skupina vsako leto poroča ministrstvu o prodaji, če npr. v predhodnem letu prodate za 400.000 EUR blaga, so upravičeni do najvišje podpore (5.000 EUR/leto). Obdobje delovanja skupine je 5 let, lahko je tudi krajše, ne sme pa biti krajše od 2 let. Člani skupine se lahko menjavajo, število pa mora ostati enako.
Eden od pogojev je tudi to, da ste še tri leta po zadnjem izplačilu priznani kot skupina proizvajalcev. Za vstop v podukrepu 9.1 mora imeti skupina vsaj 15 članov, ki imajo skupaj vsaj 600 čebeljih družin. Podporo lahko skupina porabi za npr. nakup opreme, promocijo, zaposlitev nekoga, za razvoj oz. naložbe,… Namen ukrepa je, da se centralizira prodaja. Člani skupine bodo še vedno lahko svoj med prodajali doma. Možno je, da ga čebelar v okviru pravil skupine nekaj odstotkov prodaja doma in nekaj preko skupine, druga možnost pa je, da ga v imenu skupine in na njen račun prodaja doma. Prijavo na razpis se lahko odda do vključno 20. decembra 2018, priznavanje skupine poteka preko celega leta. V drugi polovici naslednjega leta bo še en večji razpis.
Tanja Vrhovnik, Verus, je predstavila dobro prakso povezovanja in skupnega trženja čebelarjev, s katerimi sodeluje že več kot 7 let. Skupina čebelarjev se povezuje z namenom skupnega nastopa na trgu, zaradi tega so bolje organizirani in uspešnejše tržijo. Čebelarji so se povezali tudi zato, da so pridobili evropska sredstva. V tem času so organizirali že več kot 300 dogodkov. Skupina se lahko pohvali z visokim znanjem svojih članov, se pa tudi povezujejo z inštitucijami, kot je Zavod za turizem, občine, razvojne agencije. Udeležujejo se tudi dogodkov v tujini. Kot je povedala ga. Vrhovnik, je interes skupine pred interesom posameznika, veliko je tudi prostovoljnega dela. Trenutno si prizadevajo, da Slovenski med z zaščiteno geografsko označbo postane turistična znamenitost regije, pripravljajo projekt čebelarsko turistične destilacije podravske regije, pohorsko čebelarsko pot, čakajo še na evropsko inovativno partnerstvo. Projekti, ki jih izvajajo so podprti s promocijskimi filmi, zloženkami, plakati, oglaševanjem,… organizirajo delavnice za otroke, novinarske konference, zasadili so tudi šolske učne vrtove… Skupina danes šteje 20 čebelarjev, kar pa je najbolj pomembno pa je, da delajo usklajeno, kar tudi pomeni, da prodajajo po enotnih cenah.
Mitja Vodnjov, direktor KGZ z.o.o., Škofja Loka, je predstavil dobro prakso zadruge. Gospod je povedal, da polovico prihodkov pridobijo iz trgovine, drugo polovico pa iz tega kar delajo za kmete. Predstavil je zgodbo združevanja na področju mleka: že pred leti so spoznali, da, če želijo zagotoviti večje količine mleka, se morajo združevati. Mleko prodajajo domačim mlekarnam, pa tudi v tujino, na koncu vsi ponudniki ne glede na to kako veliki so in kam se proda, dobijo za mleko enotno ceno. Tudi na področju lesa in odkupu drobnice se je tudi izkazalo povezovanje in sodelovanje kot nujno potrebno. Namen združevanja je, da s tem nekaj pridobiš.
Nataša Klemenčič Štrukelj |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group||Style by yellow
|